Zondag 20 augustus: Try-out StoryTrail Theaterwandeling Brielle

Ontdek het kloppend hart van de Nederlandse Republiek

Brielle, augustus 2023

Op zondag 20 augustus komt Theatergezelschap Stadsavonturen naar Brielle voor de try-out van een gloednieuwe StoryTrail Theaterwandeling. Dwalend door de stad neemt acteur Franciscus je mee naar de geboortejaren van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.
Dit is geen gewone stadswandeling. Samen met verteller Franciscus duik je in een meeslepend historisch avontuur. Je beleeft de Tachtigjarige Oorlog, de Gouden Eeuw, het Rampjaar en de Slag bij Kijkduin (Den Helder). En je ontdekt welke rol Den Briel daarin speelde.
In de verhalen ontmoet je Geuzen en Spanjaarden, prinsen, koningen, handelaars, uitvinders en spionnen. En je maakt kennis met de legendarische Brielse admiraals Tromp en De Witt.
Welke stad was in de 16e en 17e eeuw het kloppend hart van de jonge Republiek? Was het Den Haag? Amsterdam? Of toch het kleine maar dappere Brielle? Ga mee, duik in de machtige stadsgeschiedenis en oordeel zelf!

De StoryTrail Theaterwandeling Brielle op zondag 20 augustus 2023 is helaas volgeboekt.

Voor de StoryTrail op zaterdag 21 oktober, tijdens de Maand van de Geschiedenis, zijn nog wel kaarten verkrijgbaar. Voor deze dag geldt het gereduceerde tarief van € 9,- (kinderen € 6,-). Reserveren is noodzakelijk: www.storytrail.nl/brielle.

De voorstelling werd geïnitieerd door het Historisch Museum Den Briel in samenwerking met de Gidsengroep Brielle. De voorstelling sluit aan op de tentoonstelling ‘De Overwinning na het Rampjaar 1672 – Spionnen van de Engelse Koning’ in het Historisch Museum Den Briel.

Noot voor de redactie:
Voor meer persinformatie: Stadsavonturen (Henke Lever), tel. 030-2467 911 of StoryTrail@stadsavonturen.nl. StoryTrail is een theaterproductie van het gezelschap Stadsavonturen.

Stadsavonturen Cultuur beleven! www.storytrail.nl
Tickets & Cadeaubonnen v.a. 1 persoon: www.StoryTrail.nl in steden en kastelen, op forten en landgoederen.
F.C. Dondersstraat 25, 3572JB Utrecht, The Netherlands
T +31 (0)30-2467 911 / storytrail@stadsavonturen.nl / F +31 (0)30-2467 912