Museumdeur op een kier
Bekijk hier de verhalen van onze (vrijwillige) medewerkers over hun favoriete plek of object in één van de musea.
Koerier Fré Eggens vertelt over de kogelgloeioven bij Oostvoorne
Vrijwillig medewerker van het Visserijmuseum in Zwartewaal Arjan de Zwart vertelt over oude gereedschappen
Koerier Fré Eggens vertelt over de Koepel Zeeburg bij Oostvoorne
Wetenschappelijk medewerker Roel Slachmuylders vertelt het bijzondere verhaal van een middeleeuws bedevaartsinsigne, in de 15de eeuw meegenomen door een Briellenaar vanuit Frankrijk
Museumdocent Henk Vonk neemt ons vanaf het museum mee op een wandeling door de Voorstraat
Museumdocent Marianne Dirks vertelt over een bijzondere vrouw, Catharina van Zweden, en het portret dat Justus van Egmond in 1654-55 van haar maakte
Rondleider Els Laroy vertelt over een 18de eeuwse dobbelbak die zakkendragers gebruikten
Rondleider Clasine Snellens vertelt ons over een bijzondere archeologische vondst: middeleeuwse wastafeltjes
Receptionist en suppoost Paula Hey vertelt over een vraag die ze van bezoekers kreeg
Rondleider en museumdocent Trudy Schipper vertelt over een oud Briels Klooster en over de opgravingen die bij de resten van het gebouw werden gedaan
Vrijwillig medewerker van het Visserijmuseum in Zwartewaal Arjan de Zwart vertelt over het harde leven van de vissers uit Zwartewaal, eind 19de eeuw
Directeur Marijke Holtrop vertelt aan de hand van het dagboek van Lenie Gorzeman over de bevrijding van Brielle in mei 1945
Directeur Marijke Holtrop vertelt over twee bijzondere brieven, waaronder een van Arthur Seyss-Inquart
Receptionist, suppoost en collectie-registrator van het Visserijmuseum Zwartewaal Hans van Rutten vertelt over de gebouwen waarin het museum gevestigd is: het voormalige stadhuis, de oude waag en de oude stadsgevangenis
Koerier Fré Eggens vertelt over boerderij Esterenburg (of Esterenburch) te Vierpolders, onder andere te zien op een aquarel van J.H. van Soest uit 1947
Rondleider Leo van der Molen bekijkt met ons een kaart van Brielle, die in de 16de eeuw gemaakt werd door Jacob van Deventer
Museumdocent Marianne Dirks bekijkt met ons 'Dood van Angelus Merula' van Barend Wijnveld (gemaakt tussen 1860-1890) als kunstobject
Projectmedewerker Karen de Moor vertelt over een stille getuige van een aantal zeeslagen: een kanon van het vlaggenschip De Brederode
Directeur Marijke Holtrop vertelt over het 16de eeuwse portret van Lodewijk van Nassau, gemaakt door Anthonis Mor van Dashorst
Koerier Fré Eggens vertelt over een scheepje in een fles