80 jaar vrijheid op Voorne in Museum Den Briel

Oproep om mee te doen met de tentoonstelling in 2025

Brielle, 1 september 2024

Foto’s in bruikleen gevraagd voor de tentoonstelling herdenking Tweede Wereldoorlog en de bevrijding van Voorne

Nationale herdenking Bevrijding
In 2025 is het 80 jaar geleden dat Nederland werd bevrijd en aan de Duitse bezetting een einde kwam. Dat wordt in 2024-2025 landelijk herdacht. De nationale start van de viering van 80 jaar vrijheid vindt plaats in Mesch op 12 september 2024 en wordt bijgewoond door Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Op deze dag staat de bevrijding van Limburg en het zuiden van Nederland centraal.

Verbinding en samenwerking tentoonstelling april-mei 2025
Het komende jaar werkt het museum intensief samen met het Bevrijdingsfestival Brielle en een aantal particuliere verzamelaars zoals Theo van der Waal.

Oproep
Heeft u voorwerpen, foto’s of krantenknipsels en wilt u die tijdelijk voor de tentoonstelling uitlenen? Stuur dan een berichtje met uw gegevens naar

Op de website www.bevrijdingsfestivalbrielle.nl zijn onder het kopje “herinneringen” persoonlijke verhalen van regiogenoten te lezen.

Algemene info
Markt 1, 3231 AH Brielle
0181-475475;
Facebook: De Tachtigjarige Oorlog. Historisch Museum Den Briel;
X: @MuseumDenBriel;
Instagram: @museumdenbriel

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Marijke Holtrop 06-22719359